Na přelomu května a června 2023 navštívila kvarta c a část kvarty b jižní Anglii. Cílem cesty nebyla jen městečka, mořské pobřeží a zajímavosti země, ale především výuka angličtiny.

Ubytování našly děti v rodinách ve městě Bournemouth. Zde probíhala také výuka ve vzdělávacím centru. Dopolední hodiny patřily učení, odpolední poznávání místní přírody a okolí. Program byl vskutku nabitý.

Portsmouth, přístavní město a námořní základna Velké Británie, to byl cíl prvního dne cesty. Po náročné noci v autobusu a trajektu do Velké Británie jsme si prohlédli vlajkovou loď HMS Victory, poté nás ohromil výhled ze Spinnaker Toweru, 170metrové moderní věže ve tvaru plachetnice. Další den po výuce jsme obdivovali z lodi útesy Old Harry Rocks a městečko Swanage. Loď poněkud houpala, což neslo i jisté následky.

Následující den nás očekávalo Salisbury, katedrála s listinou Magna Charta je opravdu velkolepá. Zájemce o staré automobily nadchlo městečko Beaulieu, v němž je muzeum a celý park plný zajímavostí a zahrad. V Bournemouth jsme nejenom nocovali, ale zde si všichni s chutí prohlédli Oceanárium a prošli si město. Celodenní výlet do hrabství Dorset nás nadchl hned další den. Vápencové útesy a mořskou vodou vymletá brána Durdle Door nás doslova zlákaly do mořských vln. Je pravdou, že hladina byla úplně klidná, a tak někteří odvážlivci naskákali do slané vody. Její teplota byla nižší, ovšem dalo se v ní vykoupat. Míčové hry na pobřeží byly příjemným zpestřením tohoto výletního dne. Poté nás čekal přechod po Jurském pobřeží do dalšího městečka s výtečnou zmrzlinou a v závěru výletu jsme obdivovali zříceninu hradu Corfe Castle.

Přejezd do Londýna nenechal na sebe dlouho čekat. Ubytování na jednu noc v hotelu poblíž metropole jsme započali ve večerních hodinách. Hned brzy ráno nás uvítal Londýn. Prohlédli jsme si budovu parlamentu s Big Benem, část výpravy navštívila London Eye. Nechyběl ani Buckinghamský palác nebo Trafalgar Square.

Po náročném dni jsme nasedli do autobusu a vlakem v Eurotunelu jsme se přemístili zpět na pevninu. Domů jsme dorazili další den odpoledne, sice unaveni, ale plni zážitků. Děti nejenom že budou vzpomínat, ale odnesly si také zasloužené certifikáty z výuky.